فروش دوربین مدار بسته

فروش دوربین مدار بسته

سیستم های نظارتی پیشرفته و امروزی، اهمیت بیشتری نسبت به سالیان قبل پیدا کرده اند. نظارت بر امنیت عمومی، ترافیک، اموال و جلوگیری از ارتکاب جرم تبدیل به یک بخش جدایی ناپذیر از جامعه امروز شده است. از این رو تجهیزات مورد استفاده در این زمینه، پیچیده و تخصصی تر شده اند و الزاماتی برای محافظت از آن ها مورد نیاز است. بخشی از دوربین های مدار بسته و سیستم های نظارتی در مکان هایی قرار گرفته اند که احتمال رعد و برق و یا نوسانات جریان برق وجود دارد. این نوسانات ممکن است در کابل کشی برق، ویدیو یا دیتا ایجاد شده و باعث ایجاد مشکل و یا غیر فعال شدن تجهیزات مداربسته شود. نتیجه این مشکل، عدم ضبط اطلاعات در شرایط بحرانی خواهد بود. بنابراین در این مقاله به روش های محافظت از دوربین مداربسته در مقابل نوسانات برق و رعد و برق می پردازیم.
محافظت از دوربین مداربسته در مقابل نوسانات برق
محافظت از دوربین مداربسته در مقابل نوسانات برق

 

محافظت از دوربین مداربسته در مقابل نوسانات برق
1) استفاده از محافظ نوسان برق کابل تصویر کوآکسیال

 

می توان با استفاده از قطعه کوچکی که محافظ برق کابل تصویر RG59 یا BNC نام دارد از آسیب های احتمالی به سایر دوربین ها و دستگاه DVR در مقابل آسیب نوسان برق یا ولتاژ بالای وارده به سیستم جلوگیری نمود. این دستگاه کوچک، قبل از اتصال کابل تصویر به دستگاه ضبط کننده تصاویر قرار گرفته و ولتاژ وارده را از طریق کابل اتصال به زمین رد می نماید و از وارد شدن آن به کل سیستم نظارتی جلوگیری می نماید. این محافظ ها در نوع تک پورت یا چند پورت توسط شرکت ها تولید شده و قابل تهیه می باشند.
2) استفاده از محافظ نوسان برق اتصال دیتا RS485 دوربین مدار بسته PTZ

 

به این نکته توجه داشته باشید که اگر از دوربین مداربسته PTZ که توسط پورت RS485 برای دستورات کنترلی به دستگاه دی وی آر متصل شده استفاده می کنید، باید از یک محافظ دیتا نوسانات برق مخصوص این پورت نیز استفاده نمایید. شکل زیر نشان گر این نوع از محافظ می باشد.
محافظت از دوربین مداربسته در مقابل نوسانات برق و رعد و برق

 

محافظت از دوربین مداربسته در مقابل نوسانات برق و رعد و برق
3) استفاده از محافظ نوسان برق برای دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)

 

در صورتی که از دوربین مداربسته تحت شبکه یا همان IP استفاده می کنید، از محافظ نوسان برق مخصوص دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده کنید.
محافظت از دوربین مدار بسته در مقابل رعد و برق
محافظت از دوربین مداربسته در مقابل نوسانات برق و رعد و برق

 

محافظت از دوربین مداربسته در مقابل نوسانات برق و رعد و برق

 

دوربین مداربسته و رعد و برق دو عنصری هستند که هیچگاه با هم جور نمی شوند! رعد و برق نه تنها دوربین مداربسته نصب شده در محیط بیرون ساختمان را خراب می کند، بلکه می تواند منجر به افزایش ولتاژ نیز شود که نتیجه آن، آسیب به دستگاه DVR می باشد. در این قسمت 4 روش را برای محافظت از دوربین مداربسته در مقابل رعد و برق بیان می کنیم.
1) عدم نصب دوربین مدار بسته بر روی فلز

 

احتمال این که رعد و برق به ساختمان شما برخورد کند، از احتمال این که به خود دوربین مداربسته برخورد کند، بیشتر است. ممکن است رعد و برق به ساختمان اصابت کرده و از طریق فلز که هادی جریان الکتریکی است، وارد سیستم دوربین مداربسته شود. توصیه می کنیم دوربین مداربسته را بر روی فلز نصب نکنید تا عایقی بین ساختمان و دوربین مداربسته وجود داشته باشد.
2) حصول اطمینان از نصب صحیح دوربین مداربسته و اتصال آن به زمین

 

وقتی دوربین مداربسته مورد برخورد صاعقه قرار می گیرد، این جریان الکتریکی باید در جایی تخلیه شود تا آسیب کمتری به قسمت های دیگر سیستم امنیتی وارد شود. بدین منظور پیشنهاد می شود از اتصال به زمین دوربین مداربسته خود اطمینان حاصل کنید تا آسیب وارده به دوربین مداربسته کاهش یافته و هزینه تعمیر و تعویض آن کمتر شود.
3) استفاده از محافظ در برابر نوسانات ولتاژ

 

همان طور که در قسمت قبل نیز اشاره شد؛ کارشناسان توصیه می کنند از یک محافظ در برابر نوسانات ولتاژ استفاده کنید. این وسیله، یک روش عالی برای محافظت از دستگاه DVR در مقابل نوسانات برق است. اگر ولتاژ بالاتر از استاندارد 120 ولت باشد، محافظ خروجی برق را از DVR دور کرده و به سمت ارت هدایت می کند. این محافظ ها در همه جا در دسترس بوده و قیمت مناسبی دارند.
4) استفاده از یک منبع تغذیه بدون وقفه

 

درست است که در حین رعد و برق احتمال این که صاعقه مستقیما به دستگاه DVR برخورد کند، وجود ندارد؛ ولی این بدان معنی نیست که رعد و برق تاثیر مخربی بر روی دستگاه DVR ندارد. وقتی رعد و برق به ساختمان برخورد می کند، نوساناتی در برق رسانی ساختمان ایجاد می شود که باعث خراب شدن DVR می شود. بهتر است دستگاه DVR یا NVR را به منبع تغذیه مستقیم و بی وقفه وصل کنید که ربطی به سیستم برق رسانی ساختمان نداشته باشد.
سخن آخر

 

همانطور که مطالعه نمودید، در این مقاله به روش های محافظت از دوربین مداربسته در مقابل نوسانات برق و رعد و برق پرداختیم. امیدواریم این مطلب، برای علاقمندان، جالب و سودمند واقع شود. قیمت دوربین مدار بسته انتها توصیه ما به شما عزیزان این است که از تجهیزات نصب استاندارد مانند باکس پلاستیکی برق ، داکت ، لوله فلکسی و محافظ دوربین مداربسته برای محافظت بیشتر از تجهیزات خود استفاده نمایید. این وسایل معمولا از قیمت پایینی برخوردار می باشند و علاوه بر محافظت از تجهیزات شما در برابر عوامل خارجی، چهره زیباتری به سیستم نظارتی شما می دهند.

 

علاوه بر این استفاده از یک دستگاه UPS استاندارد مناسب سیستم شما، علاوه بر حل بسیاری از مشکلات مربوط به منبع برق شما، به پایداری هرچه بیشتر سیستم شما کمک کرده و عمر تجیهزات نظارتی شما را به شدت افزایش می دهد.

 

شرکت دوربین مدار بسته پویابین، شرکتی معتبر در زمینه مشاوره، فروش و راه اندازی دوربین مدار بسته است. کارشناسان مجرب فروش این شرکت، خدمات مشاوره رایگان را در زمینه دوربین مدار بسته ارایه می دهند. به شما پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گیری نهایی و سفارش دوربین مدار بسته، با کارشناسان فروش شرکت پویابین تماس بگیرید و از راهنمایی آن ها استفاده کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

Training & Education

  • Brown University (BS)
  • University of Pennsylvania (MD)
  • Stanford University (Internship)
  • University of California, SF (Residency)

About Dr. Kristin Nesburn

  • Third Generation Opthalmologist
  • Graduated Magna Cum Laude
  • Over 15 years in Private Practice
  • Elected to AOA Medical Honor Society
  • Accomplished Surgeon
  • Exceptional bedside manner

Get in Touch

  • 8635 W 3rd St #390W
    Los Angeles, CA 90048
  • (310) 652-1133